Jak poprawić pozycjonowanie

Warszawa jest stolicą naszego kraju, a jednocześnie to największe miasto w Polsce. Z tego też wynika, że najwięcej różnego rodzaju interesów jest właśnie w tym mieście, jak również jest w nim największa konkurencja. Jednak konkurencja w świecie rzeczywistym, to nie wszystko. Obecnie wiele firm zarówno dużych, jak i małych firm jednoosobowych, konkurują między sobą w sieci internetowej. Jeżeli chcemy być konkurencyjni, a przede wszystkim, jeżeli chcemy, aby w sieci internetowej nasi klienci byli w stanie nas znaleźć, musimy mieć stronę internetową, która jest dobrze pozycjonowana.

Na czym polega pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie strony polega przede wszystkim na tym, aby nasza strona była wyświetlana wysoko w wynikach wyszukiwania, między innymi w takiej wyszukiwarce jak Google. Jeżeli prowadzimy na przykład zakład ślusarski i chcemy, aby nasz potencjalny klient, wpisując „zakład ślusarski Warszawa” znalazł właśnie nasz zakład, to nasza strona musi być dobrze pozycjonowana. Pozycjonować stronę możemy oczywiście samemu, ale zdecydowanie bardziej skutecznie robi się to, za pomocą specjalistycznych firm. Oczywiście taka usługa kosztuje i najczęściej są to koszty stałe, ponieważ nawet jeżeli jednorazowo uda nam się umieścić naszą stronę wysoko w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki, to musimy tak naprawdę cały czas dokładać starań, aby tę pozycję utrzymać. Jeżeli tego nie będziemy robić, najprawdopodobniej w szybkim czasie nasza strona zacznie z uzyskanej pozycji spadać. Jest to jednak bardzo istotna sprawa. Statystyki pokazują, że firmy, które są wysoko w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych, automatycznie notują zdecydowanie lepsze wyniki finansowe niż firmy, które takiej pozycji nie posiadają.

W jaki sposób pozycjonować firmy warszawskie?

Dowiemy się teraz o tym, w jaki sposób dobrze wypozycjonować firmy w Warszawie. Mówimy tutaj o Warszawie, ponieważ jest to rynek najtrudniejszy. Mamy metody, o których zaraz sobie powiemy. Jeśli działają w tym mieście, to na pewno będą również mogły zadziałać w każdym dowolnym innym mieście w naszym kraju. Przede wszystkim musimy też zwrócić uwagę na to, że w zależności od tego, gdzie prowadzimy biznes, czyli czy to w realu, czy w sieci internetowej, to pozycjonowanie będzie nieco inne. Jeżeli w sieci internetowej tylko i wyłącznie się reklamujemy, a tak naprawdę zależy nam na tym, aby nasi potencjalni klienci przyszli do naszego punktu w danym miejscu w Warszawie, będziemy pozycjonować stronę inaczej, niż jeżeli na przykład prowadzimy sklep internetowy, który ma zasięg ogólnopolski. Wówczas po prostu pozycjonowanie pod frazę z Warszawą w treści, nie ma specjalnie sensu, dlatego przede wszystkim skupimy się na tym pierwszym przypadku.

Targetowanie

Przede wszystkim powinniśmy zastanowić się nad tym, jaki tak naprawdę prowadzimy biznes. Ilu klientów jesteśmy w stanie obsłużyć, a na pewno w przypadku firm jednoosobowych, nie będzie to zbyt duża ilość. Z tego to powodu powinniśmy skupić się na przykład nie na całym mieście, tylko na pewnym rejonie, w którym moglibyśmy swobodnie działać i moglibyśmy obsłużyć każdego potencjalnego klienta. Czyli przede wszystkim, jeżeli prowadzimy wspomniany wyżej warsztat ślusarski na Bemowie, no to powinniśmy przede wszystkim starać się targetować wyszukiwarki na wyszukiwania pod frazę „Warszawa Bemowo”, a nie tylko sama „Warszawa”. Komuś, kto mieszka na Żoliborzu, znalezienie oferty ślusarza na Bemowie w rzeczywistości niewiele pomoże, ponieważ taka osoba chciałaby, aby ślusarz przyjechał do niej jak najszybciej lub aby to oni jak najszybciej mogli dojechać do ślusarza. Tego typu nazwijmy to targetowanie ma jeszcze jedną ważną zaletę, ponieważ sprawiamy, że ilość słów kluczowych jest coraz większa, a konkurencja na danym obszarze jest mniej liczna niż konkurencja w skali całego miasta. Może to sprawić, że nawet bardzo proste pozycjonowanie strony, na przykład pod daną konkretną dzielnicę spowoduje, że nasza firma w wynikach wyszukiwania pojawi się niezwykle wysoko.

Odpowiedni dobór słów kluczowych

Niezależnie od tego, czy będziemy sami pozycjonować swoją stronę internetową, czy będzie to robić za nas firma, powinniśmy sprawdzić, czy wybrane przez nas słowa kluczowe są tak naprawdę słowami kluczowymi, które wybierają potencjalni klienci, szukając naszej firmy w wyszukiwarce. Ma to bardzo duże znaczenie, ponieważ jeżeli wybierzemy słowa kluczowe źle, to powinno tego, że nasza strona będzie wysoko w wynikach wyszukiwania, pomimo tego, że będzie miała dużo odwiedzin, to nie będzie się to przekładało na realny zysk, a w zasadzie chodzi tutaj o to, aby jak największa liczba ludzi, która wejdzie na naszą stronę, ostatecznie skorzystała z naszych usług. Jeżeli słowo kluczowe wybrane przez nas będzie kolidowało z innymi popularnymi usługami lub nie będzie wystarczająco jasno zdefiniowane, to może się po prostu okazać, że dużo osób wchodząc na naszą stronę, w rzeczywistości szukała totalnie czegoś innego, niż my jesteśmy w stanie im zaproponować. Trzeba mieć to na uwadze i o tym pomyśleć, kiedy wybieramy słowa kluczowe do pozycjonowania.

Author: jsfedu11