Jakie są podstawowe zasady przy projektowaniu banerów reklamowych?

Banery reklamowe, zwane również reklamami displayowymi  lub reklamami graficznymi, opierają się na obrazie. Są bardzo popularne w Internecie. Dzięki nim możemy tanio i atrakcyjnie przedstawić swoje produkty i usługi w wielu różnych witrynach. Pozwalają na lepsze rozpoznawanie marki i kierowanie reklam do odpowiedniej grupy docelowej. Przy jego projektowaniu weźmy pod uwagę rozmiar i pozycję reklamy, jej kontekst, wezwanie do działania, rozmiar pliku i inne składniki.

Popularne rozmiary i pozycje reklam

Banery reklamowe mogą mieć różne rozmiary. Możemy je umieścić w różnych miejscach na stronie. Najczęściej strona oferuje wiele rozmiarów i pozycji. Ponadto istnieje możliwość umieszczenia więcej niż jednej reklamy na stronie internetowej. Wtedy powinniśmy wybrać różne rozmiary i miejsca. Znalezienie odpowiedniego rozmiaru i miejsca jest kluczowe w osiągnięciu sukcesu.

Rozmiar

Każda strona internetowa może mieć inne wymagania, jeśli chodzi o wielkość reklamy. Najlepiej opracowywać baner w standardowym rozmiarze. Takie rozmiary możemy znaleźć w wielu różnych programach graficznych, np. w Adobe Flash i Adobe Photoshop.

Przy ustalaniu najlepszego rozmiaru banera weźmy pod uwagę produkt lub usługę, którą reklamujemy. Najlepiej zarezerwować dwie trzecie reklamy na zdjęcie lub główną informację. Na reklamie powinien się też znaleźć przycisk do działania.

Pozycja

Podobnie jak w przypadku rozmiaru reklam, pozycja uzależniona jest wyłącznie od danej witryny. Jednak istnieją pewne typowe miejsca. Według badań reklamy najczęściej umieszczane są w  treści, nagłówku, w lewej lub prawej części strony lub w części strony widocznej po przewinięciu. Ogólnie rzecz biorąc, reklama powinna się znaleźć w treści, nad artykułem, lub w pobliżu najciekawszych informacji.

Najważniejsze zasady

kampanie AdWords

Przede wszystkim pamiętajmy o przykuwającym uwagę tytule. Jeśli wymyślimy ciekawy nagłówek, możemy zainteresować wielu czytelników. Na przykład możemy napisać: „Patrz tutaj” lub „Kliknij tutaj”. Przyciągnijmy użytkowników krótkim, ale urzekającym nagłówkiem i umieśćmy go na swoim banerze. Możemy wybierać spośród różnych rozmiarów i kolorów czcionek. Powinny się różnić od reszty reklamy. Wtedy nagłówek przyciągnie uwagę.

Bądźmy kreatywni w powielaniu sloganów. Użytkownicy chętniej klikają w banery reklmowe, w których zawarto informacje: „Bezpłatne” , „Za darmo”, „Wyprzedaż”, „Promocja”, „Tylko dzisiaj”. Taka informacja jeszcze bardziej podkreśli nagłówek. Umieśćmy krótką i zwięzłą informację. Podajmy wystarczającą liczbę wiadomości. Mniej znaczy więcej. Zwróćmy uwagę użytkowników, a następnie przekażmy wiadomość i zachęćmy ich do działania.

Jeśli chcemy, by nasz baner odróżniał się od innych rzeczy na stronie, wzbogaćmy go o niewielkie treści wizualne lub obrazy. Upewnijmy się, że pasują do treści reklamy.

Każdy baner powinien silnie wzywać do działania. Wtedy będzie skuteczny. Poinformujmy użytkownika, że po kliknięciu banera zostanie przekierowany do strony docelowej.  Upewnijmy się też, że wezwanie do działania jest odpowiednio podkreślone. Zwróćmy uwagę na rozmiar, kształt i kolor. Użyjmy jasnych kolorów i kształtów, zachęcających do klikania.

Podanie dużej informacji w danym momencie może tylko wprowadzić w błąd czytelników. Często mogą wtedy zupełnie pominąć naszą reklamę. Umieśćmy informację, która będzie najbardziej atrakcyjna dla użytkownika.  W ten sposób istnieje większa szansa, że zachęcimy go do działania. Jeśli chcemy przekazać większą liczbę informacji, zdecydujmy się na więcej reklam.

Cenne informacje

Zoptymalizujmy rozmiar pliku. Zalecany maksymalny rozmiar pliku banera reklamowego powinien wynosić od 10 do 40 tys. Jest to uzależnione od wymiaru banera. Pamiętajmy, że im mniej, tym lepiej. Jednak, jeśli dodamy do niego wiele kolorów, obrazów i animacji, rozmiar może się zwiększyć. Pamiętajmy jednak, aby baner miał mniejszy rozmiar. Wtedy szybciej załaduje się na stronie i więcej osób go zobaczy.  Przyciągniemy uwagę większej liczby użytkowników.

Użyjmy animacji i efektów specjalnych.  Takie banery są znacznie skuteczniejsze od statycznych. Przesuwanie, blaknięcie, mruganie  i inne efekty specjalne, przyciągają uwagę. Jednak stosujmy je z umiarem. W przeciwnym razie będą tylko denerwować. Użyjmy wizualnie przyjemnych animacji. Nie powinny trwać dłużej niż 15 sekund. Jednak stosujmy je ostrożnie. Im więcej animacji, tym większy rozmiar pliku.

Projektując baner reklamowy na konkretną stronę internetową, użyjmy odpowiednich kolorów. Mieszajmy i łączmy je, aby pasowały do danej witryny. W ten sposób więcej osób zaufa naszej reklamie i w nią kliknie. Jeśli reklama razi i silnie kontrastuje z witryną, użytkownicy zwykle szybko ją wyłączają. Uważają, że ktoś chce im coś nachalnie wcisnąć.

Trudno zmierzyć sukces kampanii AdWords, opierając się tylko na jednym banerze. Każda strona internetowa http://www.studio-graficzne.com.pl/ będzie miała inną grupę czytelników. Dlatego będzie inaczej reagowała na nasz baner. Dlatego dla tej samej kampanii stwórzmy wiele banerów.  Przetestujmy je. Po pewnym czasie będziemy już wiedzieć, które kampanie są najskuteczniejsze.

Author: jsfedu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *