Wydatki na marketing – właściciele MŚP nie wiedzą, ile wydają na marketing. Marketing internetowy jest istotną częścią każdej firmy, ale nowe badania wykazały, że wielu liderów biznesu nie zdaje sobie sprawy z tego, na co przeznaczają swoje dedykowane budżety marketingowe. Badanie przeprowadzone przez europejskich specjalistów ujawniło, że ponad 1 na 3 liderów biznesu przyznaje, że nie wie, na co przeznaczają swoje budżety marketingowe.
W rzeczywistości ponad 1 na 3 respondentów nie ma pewności, czy budżet na marketing wzrósł, czy zmniejszył się w ostatnim roku finansowym. Badanie wykazało również, że 1 na 5 osób na szczycie nawet nie wie, do jakich odbiorców skierowane są ich kampanie marketingowe. Dalsze 16 procent liderów biznesu przyznało, że nie ma pewności, które kanały marketingowe wykorzystali w tym działaniu.
Nawet 1 na 11 ankietowanych liderów biznesu powiedział, że nie wie, jakie marketingowe techniki pomiarowe zastosowała firma. Jedne z dyrektorów zarządzających, który przeprowadził badania, komentuje: “Badania pokazują, że liderzy biznesu niepokoją się nieświadomością działań marketingowych prowadzonych dla ich firmy. Od budżetu, od grupy docelowej po metody pomiaru, istnieje szereg praktyk marketingowych, na które liderzy biznesu nie są w stanie przyspieszyć, co odgrywa kluczową rolę w sukcesie firmy. Oczywiście, na szczycie często brakuje czasu na dogłębne zbadanie działalności kampanii, ale często są oni najlepiej poinformowani o ogólnej strategii ich działalności, co sprawia, że muszą oni zrozumieć szczegóły bieżących działań marketingowych.
Ostatecznie podstawą każdej firmy jest zarabianie pieniędzy, a marketing jest istotnym elementem tego procesu. Ponadto marketing może wpływać na działalność firmy na wiele różnych sposobów – od zwiększania sprzedaży, poprzez rozwijanie działalności i angażowanie klientów. Dlatego niezwykle ważne jest, aby liderzy biznesowi bardziej konsekwentnie starali się rozpoznać działalność marketingową podejmowaną przez firmę. “
Wybierz dobrą agencję marketingową, która pomoże ci kontrolować wydatki na marketing internetowy.